Телеканал «ВІТА»: якісний контент створюють професіонали

stub

Локальним медіа необхідно створювати оригінальний та якісний контент та підвищувати професійний рівень команд, аби конкурувати з національними каналами. Саме локальні медіа засвідчили під час пандемії, що інтерес до місцевих новин з роками лише зростає. Ukrainian Media E-School отримала підтримку від «Медійної програми в Україні», проєкту, що фінансується USAID та впроваджується Internews, для створення курсів для медійників. У рамках навчання директори, медіаменеджери, редактори, журналісти підвищують рівень свого професіоналізму, аби регіональні медіа стрімко розвивалися та підвищували свою сталість.

Випускники Ukrainian Media E-School з телеканалу «ВІТА» (м. Вінниця) - Поспеловська Наталя (курси – «Школа програмних директорів» 2019 року, «Медіаменеджмент» 2020 року), Камоен Ірина («Мультимедійна редактура» 2019 року), Павельська Лариса (курс «Комерційні директори» 2019 року) активно імплементують досвід, отриманий у школі, у свій телеканал.  За останній рік команда телеканалу на чолі з директоркою Іриною Форманюк швидко адаптувала свій контент під карантинні реалії, низка програм перейшла у режим скайп-діалогів, що дозволило розширити кількість нових гостей, експертів та коментаторів.

Розуміння своєї аудиторії – запорука успіху

Тренери UMES часто наголошують на важливості досліджень своєї цільової аудиторії та праймів, які корелюються з інтересом глядачів до каналу. Команда «ВІТИ» розділяє цю думку, і в грудні 2020 року соціологи ДонНу імені Василя Стуса на замовлення телеканалу провели дослідження. Результати показали інтерес аудиторії до конкретних програм, визначили прайм, який змінився під час карантину. Глядачі, за результатами дослідження, пов’язують «ВІТУ» з Вінницею. Серед асоціацій прозвучали такі  - «пульс міста», «наш», «свій». 72% опитаних містян періодично і 34% постійно дивляться телеканал. 41% опитаних дивляться місцеві новини на «ВІТІ», 60% респондентів відповіли, що «ВІТА» їм цікава, 36% назвали канал «непоганим» і тільки 6% - мають певні претензії до контенту.

Аналіз теледивлення дав розуміння про вподобання різних груп аудиторії, залежно від віку, статі, району проживання. Дослідження допомогли зрозуміти команді, які теми та формати викликають найбільший інтерес. Зокрема, раніше телеканал транслював більше документальних сенсаційних програм та детективних серіалів, то сьогодні акцент – на якісних мелодраматичних фільмах, культурологічних та просвітніх програмах, документальних фільмах про мегаполіси та науку. Дослідження показало, що такий контент особливо цікавить глядача, який почав більше часу проводити перед телевізором.

Без digital – нікуди

Команда «ВІТИ» за останні півроку запустила оновлений сайт, відвідуваність якого за вісім тижнів зросла до 150 тисяч на місяць. Кількість підписників на YouTube зросла з 9 тис. до 12 тис., а на Facebook – з 50 тис. до 65 тис. за три місяці. Окрім того, телеканал запустив онлайн-трансляцію та підняв формат мовлення до Full HD. Це дозволяє охоплювати різні категорії аудиторії і давати глядачеві якісний контент.

Саморегуляція, якісний контент, підтримка місцевого виробника

Телеканал «ВІТА» завдяки якісно продуманому програмному наповненню створює 7 годин унікального контенту. Акцент команда робить на локальних новинах та своїх оригінальних проєктах, окрім того співпрацює з регіональними (програма «Багаті села») і національними виробниками (цикл фільмів «Фантастичні українці»).  Під час передвиборчої кампанії 2020 року телеканал «ВІТА» став головним медіаресурсом Вінницької області. Завдяки саморегуляції та консультаціям юристів НАМ передвиборча гонка завершилась без жодного порушення. Канал дотримується принципів об'єктивності, балансу, чесної журналістики.

«ВІТА» активно працює над просуванням свого бренду в регіоні та впізнаваності серед населення, тому знімає та транслює ролики на свої програми та серіали, проводить розіграші та інтерактивні заходи, які дозволяють підняти інтерес глядачів до телеканалу. Паралельно компанія  шукає додаткові джерела монетизації, підтримуючи локальних підприємців завдяки краудфандинговій платформі «Знай своїх» (проєкт, ініційований Національною асоціацією медіа).

Успіх телеканалу «ВІТА» не лише у кваліфікованій команді, яка постійно удосконалює свої знання, а й у постійному пошуку шляхів розвитку та активній участі у багатьох проєктах. Зокрема, телеканал шукає додаткові можливості в грантових програмах, окрім того, працює над командотворенням та обмінюється контентом з регіональними колегами, а також безплатно надає свої готові програми усіх охочим українським каналам. Наразі команда чекає на нову та велику студію, яка зможе розширити можливості телеканалу в створенні якісного контенту.

Пресцентр НАМ