Локальні медіа: чому варто монетизувати контент?

stub

Локальні медіа повинні не лише виробляти якісний контент, а й вміти на ньому заробляти. Хорошого контенту для виживання у кризових умовах недостатньо. Для повноцінного існування потрібно контент монетизувати. Саме тому команда «Лабораторії форматів» для усіх компаній-виробників радіоформатів «Люди кажуть», «Правда, Фейк, Маніпуляція» та «На пальцях» провела 11 тренінгів, під час яких 25 спеціалістів та спеціалісток з 6 областей України навчилися не тільки створювати та просувати формати, а й також – монетизувати їх.

Переформатувати локальні медіа

Для команди «Лабораторії форматів» навчити локальні радіостанції монетизувати формати було першочерговим завданням. Створити формат, випустити його в ефір, отримати фідбек і на цьому все закінчити – цього виявилося замало. Команда «Лабораторії форматів» поставила перед собою амбітну мету – продовжити життя форматам, навчивши самостійно заробляти компанії, які зможуть згодом уже без допомоги гранту створити власними ресурсами продовження форматів, або ж інші проєкти.

Ми часто чуємо від наших учасників, що формат було цікаво реалізовувати, він викликав резонанс у громаді, але продовжувати його медіа не може, зважаючи на брак додаткових коштів. Тому команда вирішила навчити локальних медійників заробляти на своїх форматах, шукати рекламодавців, налагоджувати співпрацю з місцевими бізнесами. Як наслідок - 5 із 9 компаній знайшли рекламодавців з місцевих спонсорів для реалізації форматів.

Локальне радіо під час пандемії коронавірусу засвідчило свою перспективність, надійність та невразливість до будь-яких змін у суспільстві. Попри численні спроби команди «Лабораторії форматів» монетизувати свої проєкти, саме радіоформати виявилися найбільш придатними для цього.

 

Успійшні кейси монетизації радіостанцій

  • Формат «Люди кажуть» - 15-хвилинна радіопрограма про критичне мислення, у якій ведучі та експерти спростовують міфи, які є в українському суспільстві. Формат реалізовували: радіостудія «Сяйво» (м. Коломия, Івано-Франківська обл.), радіо «Скіфія» (м. Дніпро), радіо «Львівська хвиля».

 

  • Формат «На пальцях» - соціально-розважальна програма, хронометражем 3-5 хв, під час якої діти-ведучі розповідають про свої відкриття у різних сферах, ставлять питання слухачам та запрошують до себе експертів. Формат реалізовували МТРК «Чернівці», радіо «ТКС» (м. Шостка, Сумська обл.), радіостанція «Твоє радіо» (м. Дрогобич, Львівська обл.).

 

  • Формат «Правда. Фейк. Маніпуляція» - 5-хвилинна вікторина, під час якої слухачі намагаються розрізнити, яка інформація є фейком, яка – правдою, а яка – маніпуляцією. Формат реалізовували: Радіокомпанія «Західний полюс» (м. Івано-Франківськ), радіостудія «Самара» (м. Павлоград, Дніпропетровська обл..), телерадіокомпанія «Пріоритет» (м. Кременчук, Полтавська обл.).

 

Дрогобицька радіостанція «Твоє радіо» (м. Дрогобич) залучила до створення програми «На пальцях» дитячий розважальний центр Z-Kids. Маленькі ведучі розповідали про складні поняття простими словами, і дуже полюбилися місцевій аудиторії радіостанції своєю безпосередністю. Окрім того, одна із шкіл Дрогобича настільки зацікавилася програмами, що попросила надати всі випуски програм для трансляції на шкільній радіостанції.

Цікава історія відбулася зі спонсором радіостанції «Сяйво» (м. Коломия). Очільник освітнього центру для дітей і молоді «Орієнтир» коментував епізод програми про освіту в ролі експерта. А після виходу програми у ефір запропонував співпрацю, адже, на його думку, такі проєкти необхідно підтримувати у невеликих містах. Радіостанція планує створити другий сезон програми, у тому числі у форматі подкасту.

Радіостанції «Самара» (м. Павлоград) вдалося залучити спонсора для реалізації формату «Правда. Фейк. Маніпуляція» - компанію «Мультінет», яка надала кошти для проєкту та призи для переможців вікторини.

Підтримало формат «На пальцях» радіостанції «ТКС» (м. Шостка) рекламне агентство «Слобожанщина», яке, окрім фінансів для компанії,  порадувало маленьких ведучих приємними подарунками.

Радіостанцію «Західний полюс» (м. Івано-Франківськ) під час реалізації формату «Правда. Фейк. Маніпуляція» підтримав магазин канцтоварів «Офіс-Центр», який надав на кожну програму подарунковий сертифікат.

Розвіюючи міфи

Радіостанціям завдяки навчанню та власному ентузіазму вдалося продемонструвати, як можна завдяки якісному контенту перейти від моделі виживання до монетизації, залучитися підтримкою спонсорів та налагодити ефективну співпрацю з місцевими виробниками та рекламодавцями.

У редакціях локальних медіа часто існує міф, що журналістам достатньо створювати якісний контент для того, щоб медіа могло успішно функціонувати. Медійники не хочуть «випрошувати гроші», і, здебільшого, не мають у штаті людину, яка займається пошуками рекламодавців. Однак, така не бізнесова модель поведінки на ринку засвідчила свою непридатність. Уміти продати те, що створив, – ось новий тренд. Взаємозалежність якісного контенту і монетизації – очевидна. Ніхто не купуватиме те, що зроблене абияк.

Розуміння того, що контент можна не тільки добре виробляти, а ще й потрібно вміти добре продавати, активно з’являється у локальних медійників. І це дуже позитивна тенденція, адже міф про те, що якісного контенту для існування медіа достатньо, потрохи розвіюється.

 

Пресслужба НАМ