Гейміфікація у медіа: майбутнє, яке настало ще вчора

stub

Гра поступово проникає в усі сфери нашого життя, заповнюючи собою усі вільні лакуни. Ми качаємо прес, читаємо на швидкість, пишемо робочі імейли та накопичуємо бонуси на картках. І все це – граючись.

Гра – це одна із форм людського буття, шанс вдихнути дофамінової свободи в одноманітність буднів, легальна можливість справитися з нудьгою. Тому й не дивно, що гейміфікація шаленими темпами проникає в усі сфери нашого життя. Зокрема, і в медіа.

Гейміфікація – це використання ігрових механік в неігрових сферах: медіа, маркетингу, освіті, фінансах, спорті тощо. Гра допомагає привернути інтерес до інформації, краще її запам’ятати, зрозуміти складні зв’язки і отримати фідбек від аудиторії.

Інтерес до гейміфікації пов’язують із особливостями розвитку покоління Y з їхнім кліповим мисленням, небажанням прогинатися під систему, дефіцитом уваги та ігровою залежністю. Сучасний світ дуже стрімкий, серйозні лонгріди та  довгі документальні фільми мало хто з читачів можуть переглянути до кінця. А от пройти  цікавий тест чи захопливу гру – легко! Не дочитати лонгрід без ілюстрацій читачеві просто, а от непройдений тест чи незакінчена гра викликають відчуття недовершеності. Саме ця недовершеність, неможливість замкнути коло й підсаджує на гачок. Звісно, гейміфікація у медіа – річ ресурсно затратна, але саме вона впливає на емоційний рівень сприйняття інформації, робить споживача інформації більш лояльним до медіа, підвищує залученість.

Найпопулярнішими формами гейміфікації в медіа можна назвати ігри та тести. Ці формати дозволяють не тільки розважити аудиторію, а й занурити в серйозні для сприйняття теми. Окрім того, гейміфікація може бути і в побудові тексту, в картинках, у відео.

Для чого вашому медіа потрібна гейміфікація?

  • Для підвищення емоційності сприйняття матеріалів;
  • Для кращого запам’ятовування інформації;
  • Для розваг;
  • Для мотивації дочитати чи додивитися матеріал до кінця;
  • Для ефекту «зануреності» у конкретну ситуацію;
  • Для лояльності та інтересу від вашої аудиторії, підняття рейтингів.

 

Гейміфікація в українських медіа

Українські медіа активно використовують гейміфікацію уже кілька років. За цей час чимало українських видань створили тести чи ігри, які стали вірусними і привабили чимало читачів. Зокрема, видання MediaLab підготувало чимало цікавих тестів для журналістів, завдяки яким можна визначити свої професійні вміння. Тест «Чи вмієте ви писати без помилок» навіть став вірусним, адже багатьом українцям хотілося перевірити свої знання з української мови.

Видання «Платформа» стало одним із перших, хто почав застосовувати ігрові механіки у своїй роботі й продовжує це робити дуже цікаво. Зокрема, спецпроєкт «Доставка, яка доставляє» оригінальний і за формою, і за змістом. Спецпроєкт «Ситуація «перемога»  створений у формі вирізок і карток – приклад того, як легко та зрозуміло можна подати довгу і складну інформацію.

Окрема рубрика «Тести» є у видання bit.ua.  У цій рубриці є тести на буд-який смак – від більш серйозних( «Що ти знаєш про кредити?») до більш розважальних (для прикладу, «Який ти продавець з одеського Привозу»).

Побавитися у водіїв львівських маршруток чи вдягнутися на Великдень  як галичанин можна у виданні «Твій МедіаБро» (lviv.com) в рубриці #наші_ігри. Видання створює ігри для того, щоб розважити своїх читачів і з гумором підняти важливі соціальні теми.

Пишуть про серйозне, застосовуючи ігрові механіки, видання Тексти.org.ua. Розважає читачів і змушує замислитися над важливими життєвими питаннями видання The Village.

Гейміфікацію українські медіа активно застосовують і в соціальних мережах, щоб привабити більшу аудиторію. Викладають тести, вікторини, ребуси, створюють спеціальні ігрові маски та мініігри.

Гейміфікація – це захоплива можливість для українських медіа залучити аудиторію, створити інтерес до свого видання та зробити читачів більш лояльними до видання.

А ви вже гейміфікуєте свої медіа?

Пресцентр НАМ