Дані радіослухання в Україні: четверта хвиля дослідження 2019 року

У  четвертій  хвилі дослідження радіослухання лідерами стали такі радіостанції – «Хіт FM», «Люкс FM», «Радіо П’ятниця» та «Шансон».

За результатами дослідження, яке проводить на замовлення міжгалузевого індустріального об’єднання «Радіокомітет» дослідницька компанія «Kantar Ukraine», у десятці рейтингу  четвертої хвилі свої позиції покращили радіо «Люкс FM», «Шансон» і «Наше радіо». Частково позиції втратили  «Радіо П’ятниця», «Radio Roks» та «Ретро FM».

Опитування проводилося з 30 вересня по 8 грудня 2019 року. Участь у ньому взяли мешканці України з міст із населенням  50 тисяч і більше,  віком від  12 до 65 років. Вибірка склала 10320 респондентів.

За середньотижневим охопленням перша трійка не змінилася. Це – «Хіт FM», «Люкс FM», «Радіо П’ятниця». «Шансон» піднявся на одну позицію, у порівнянні з третьою хвилею 2019 року.

У портреті радіослухача відбулися незначні зміни. Зокрема, у порівнянні з аналогічною хвилею 2018 року збільшився відсоток людей, які щодня користуються інтернетом (з 84,9% до 90,2%). Зросла частка тих, хто має авто в сім’ї (з 58,9% до 62,9%). Крім того, серед  радіослухачів стала більше частка одружених (з 64,2% до 65,9%). 

За останній рік зросла частка тих, хто ніколи не читає газети (з 36,9% до 44,6%), а також журнали  (з 40,6% до 46,6%). Така тенденція  може свідчити про зацікавлення іншими видами медіа.

Якщо розглядати слухання радіо через призму місця, то на першій позиції – це авто, дві третини (61,8%) мешканців міст 50 тис+ контактують із радіо в машині, на другому місці – дім (56,2%), робота або навчання – на третьому місці за показником середньотижневого охоплення (44,2%), див мал.1.

Мал.1. Середньотижневе охоплення за місцями слухання радіо, Reach%

Проте за кількістю витрачених хвилин протягом дня, перше місце посідає робота. У середньому на слухання радіо на роботі протягом дня слухачі виділяють 373 хвилини (6 годин 13 хвилин), друге місце посідає слухання вдома – 197 (3 години 17 хвилин), третє – слухання в інших приміщеннях – 156 хвилин (2 годин  36 хвилин) і в машині 122 хвилини (2 години 2 хвилини).

Мал. 2. Час, який радіослухачі приділяють на слухання протягом дня, TSL в хвилинах

Дослідження RadioResearch проводиться компанією «Kantar Ukraine» методом комп'ютеризованого телефонного опитування слухання за вчорашній день Day after recall CATI (DAR CATI) на замовлення міжгалузевого індустріального об'єднання «Радіокомітет». Опитування проводиться серед населення міст України чисельністю 50 тисяч і більше, у віці 12-65 років. Дані поточної хвилі дослідження охоплюють період  30.09 по 08.12.2019 року. Вибірка склала  10320  респондентів.

Пресслужба Радіокомітету