Антикризовий кейс Національної асоціації медіа: для чого ми створили клуб?

stub

Пандемія увірвалася у злагоджену роботу команди та учасників Національної асоціації медіа зненацька, внісши свої неочікувані корективи у формі дистанційного формату, розгубленості, дезорієнтації і страху перед завтрашнім днем. Пандемія, а згодом і локдаун, стали справжнім викликом для медійників, саме тому спільними зусиллями НАМівці створили Антикризовий клуб.

Що таке Антикризові клуби?

Регіональні мовники під час пандемії опинилися в зоні турбулентності. Попри страх за своє життя, творчі колективи медіа не припиняли щоденної роботи та давали людям усю необхідну інформацію про пандемію та особисту безпеку. Медіакомпанії швидко відчули у своїй роботі спад рекламного ринку, невмотивоване підвищення тарифів та цін на оренду, розгубленість і навіть відчай. Тому й виник запит від учасників – створити клуб підтримки, пошуку рішень, нових ідей та можливостей. «Головний висновок, який ми могли зробити в останній час, – ніхто не врятує і не подарує нам радість і спокій, ніхто не зробить за нас тяжку роботу, не побудує нам країну, в якій легко, приємно, а головне – безпечно жити. Все в наших руках», - зазначила Тетяна Лебедєва, почесна голова Національної асоціації медіа.

Антикризові клуби – закриті онлайн-зустрічі учасників асоціації, які допомогли створити потужне ком’юніті навколо цінностей, потреб, проблем та складнощів регіональних мовників в час локдауну. Окрім того, клуби дали можливість учасникам поділитися своїм досвідом, переосмислити проблеми і спільно знайти рішення, разом подолати кризу та психологічно підтримати один одного. Оксана Данилюк, директорка ТРК «АСС» (м. Чернівці), зауважила: «Ці зустрічі дали можливість не впасти в депресивний відчай, і не лише завдяки порадам, а просто завдяки можливості спілкування у колі однодумців».

З березня по червень 2020 року асоціація провела 11 Антикризових онлайн-клубів.

Чи ефективними виявилися ці клуби?

Під час перших зустрічей учасники Антикризового клубу  ділилися своїм досвідом виживання в час карантину з відсутністю рекламодавців та частковою втратою колективу. Згодом – клуби стали ефективним майданчиком пошуку додаткових можливостей для монетизації, пошуком грантів, участі в нових проєктах. Команда НАМ ділилася з учасниками законодавчими новинами, створила формат «Антикриза» та надала регіональним мовникам гранти на його створення, провела кілька сесій про те, як мотивувати дистанційно колектив та де шукати рекламодавців. Окрім того, тренериНАМівської  школи UMES за час карантину провели чимало онлайн-вебінарів про монетизацію соціальних мереж - «SMM для медійних проєктів», «Як подружити медіа та Instagram», «Створення піар-плану», «Таргетинг в Youtube: знайди і залучи», серія майстер-класів «Занурення в диджитал». У рамках Антикризових клубів відбувся також вебінар «Ребрендинг медіа», для трьох учасників якого  ми повністю оновили брендбук.

Для багатьох НАМівців участь в Антикризових клубах допомогла максимально ефективно підготуватися до передвиборчої кампанії, адже НАМівські юристи пояснили усі особливості нового законодавства під час вебінару «Місцеві вибори і медіа».

Завдяки колективним ідеям, озвученим під час Антикризового клубу, вдалося вигадати новий туристичний телеформат і навіть частково його реалізувати. Одне з найбільших досягнень – зібрали 150 тисяч на краудфандинговій платформі для онлайн-каталогу «Знай своїх».

У рамках антикризових клубів ресурсна команда провела тренінг для учасників НАМ про те, як писати грантові заявки та шукати грантодавців. Приємно, що чимало директорів та менеджерів медіакомпаній прислухалися до порад та уже отримали гранти від УКФ та Internews, які стали рятувальним кругом у кризові часи.

Ще на початку пандемії команда «Контент Фонду» надала учасникам безплатний доступ до великого об’єму програм, відео, роликів, серіалів та фільмів, аби всі охочі могли наповнити свої ефіри якісним контентом та виконати умови щодо програмних концепцій. Всеукраїнська прем’єра фільму «Чорний Козак», яка відбулася на 18-ти регіональних екранах, викликала неабиякий захват у глядачів, і стала перлиною фільмотеки «Контент Фонду».

Комунікація між учасниками клубу позитивно вплинула на настрій та менеджерські рішення, допомогла швидко адаптуватися до нових вимог часу. «Усвідомлюючи всю серйозність небезпеки, з якою ми зіткнулися, і зростання тягаря відповідальності, який ліг на нас усіх, на медіа, ми відчайдушно шукали можливості не просто вижити, а зберігши найкраще, рухатися вперед. І таким і має бути майбутнє НАМ - зберігаючи найкраще, весь час рухатися вперед», - поділився своїми думками Анатолій Балінов, Голова Правління НАМ, директор телеканалу «Град» (м. Одеса).

Антикризові клуби НАМ допомогли учасникам згуртуватися навколо спільної проблеми, підтримати один одного та знайти нові шляхи для розвитку та пошуку додаткових можливостей. Це був успішний кейс того, як однодумці можуть об’єднатися у потрібний момент, допомогти один одному і вийти зі складної ситуації переможцями. Стратегія win-win у дії, ефективний симбіоз.

Пресслужба НАМ