«Антикриза»: формат, який долає коронавірусну кризу

stub

Пандемія коронавірусу розділила наш світ на «до» і «після». Чи зможемо ми навчитися знову планувати майбутнє без остраху, чи зуміємо відновити свій бізнес, змінити уявлення про робочий час і чи переживуть економіка, медицина та освіта випробування коронавірусом? 

У такий стресовий і непередбачуваний час регіональні медіа ще гостріше відчули свою відповідальність перед глядачами та слухачами за контент, який вони створюють. Креативна команда продакшну Національної асоціації медіа «Лабораторія форматів» швидко відреагувала на запит регіональних медіа і створила формат «Антикриза», який зміг допомогти глядачам та слухачам подолати кризу, спричинену коронавірусом.

Завдяки підтримці Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні НАМ реалізувала проєкт «Лабораторія форматів: відповідь на Covid-19». Переможці отримали біблію формату «Антикриза», а також грант на його реалізацію. У проєкті взяли участь радіостудії «Сяйво» (м. Коломия),  «Самара» (м. Павлоград), «Блиск ФМ» (м. Чернівці), а також телеканали -  «НТА+» (м. Львів), ІТА «ВІТА» (м. Вінниця).

Про формат

«Антикриза» - це соціально-пізнавальне шоу про подолання наслідків пандемії коронавірусу, яке відповідає на три основні питання: як було раніше, що змінилося і як жити у нових умовах? Сенс програми в тому, щоби глядачі та слухачі могли переосмислити свої витрати, розуміння часу, робочі графіки, власну безпеку, ставлення до багатьох речей, які змінила пандемія. 

Відгуки

Марія Шиманська, журналістка телеканалу «НТА+» (м. Львів)

Ми й самі були здивовані, наскільки проєкт став цікавим нашій аудиторії. І рейтинги тому свідки. І вже з вересня будемо виходити знову на екрани. Чимало охочих експертів поділитися досвідом. Крім того, це зовсім інший формат ток-шоу, аніж є на нашому телеканалі. І він став неначе свіжим ковтком повітря. Складно було все реалізувати і задумане вмістити в один ефір. Тож продовження буде.

Ірина Норенко, директорка радіостанції «Самара» (м. Павлоград)

Перешкодою під час створення проєкту «Антикриза» було не надто велике бажання місцевих посадовців брати участь у прямих ефірах, давати інтерв’ю. Але наша наполегливість допомогла в цьому.

Щодо цікавинок під час реалізація проєкту, то наш колектив відкрив для себе і для людей нові місця зеленого туризму в нашому регіоні, які до цього не були широко відомими. Ще серед цікавинок є те, що  в Павлограді люди відкривали під час карантину нові можливості. Зокрема, місцевий музикант організовував просто неба сольний концерт і грав на саксофоні.

Із самого початку проєкту слухачі активно брали участь у створенні «Антикризи». Є бажання своїми силами створювати аналогічні проєкти, однак через зниження доходу від реклами це робити вкрай важко, адже подібні проєкти вимагають фінансових витрат. А знайти партнера для проєкту в карантинних умовах неможливо.

Наталя Поспеловська, програмна директорка телеканалу «ВІТА» (м. Вінниця)

Участь в проєкті «Антикриза» стала для нас відмінним уроком. По-перше, ми відкрили для себе новий формат, в якому є елементи студійної роботи, репортажних зйомок, опитування, інфографіки та багато інших. Ми, як правило, в своїх програмах використовували меншу кількість різних телевізійних жанрів. По-друге, він показав, що нам потрібно ще багато працювати у побудові команди всередині колективу. Зібрана в короткі терміни команда проєкту виявилася не на 100% підготовлена ​​до такого випробування - нові завдання, стислі терміни. Було складно. Але надихали наші гості та глядачі.

Проєкт «Антикриза» несподівано навіть для нас відгукнувся вінничанам. Про це говорять і перегляди програм, і дзвінки телеглядачів, які цікавилися тим, що відбувається на знімальному майданчику і за лаштунками. Величезна подяка нашим гостям - запрошеним експертам, які, незважаючи на складні умови карантину, знайшли час прийти і поділитися з нами напрацюваннями, складнощами, планами. Проєкт торкнувся тем, які стосувалися кожного, - здоров'я, навчання, робота, відпочинок, обмеження і нові можливості, які відкрив для всіх карантин. Цим ми пояснюємо успіх «Антикризи».

Що ми для себе винесли? Важливо готувати універсальну команду, для якої нові завдання будуть не проблемою, а цікавим квестом. Будемо нарощувати потенціал. І обов'язково візьмемо «збірний» формат на озброєння, адже він цікавий і нам, і нашим глядачам.

Тамара Приходько, редакторка Радіо «Сяйво» (м. Коломия)

Після виходу програм у ефір отримали позитивні відгуки від наших слухачів, які телефонували у нашу редакцію.

Отримали відгук і від представників центру зайнятості, які кажуть, що  після програми до них звертається значно більше людей, як тих хто шукає роботу, так і тих, хто хоче отримати  виплату-допомогу в період карантину для роботодавців малого та середнього бізнесу.

Можемо точно сказати, що наших слухачів надихнула історія про учасника АТО, який знайшов роботу мрії у газетних оголошеннях. Чоловік влаштувався в деревообробний цех, де виготовляють ексклюзивні вироби з дерева. Не залишилася без уваги і наша історія про вчительку Ярославу Кучер. Жінка схудла на карантині на 25 кілограмів, щоб мати змогу піти із учнями в гори. Після нашої розповіді про Олексія Антонюка, який на карантині вступив одразу до 7 американських вишів, хлопцем захоплюються у місті. Не залишила байдужою слухачів і історія про Василя Козарука, який на карантині почав заробляти більше, перевівши свій магазин у онлайн. 

Після нашої програми додалося клієнтів у туристичної агенції «За лісами, горами», які у період суворого карантину розробили туристичні маршрути Україною і зараз мандрівники активно користуються їхніми послугами.

Лариса Сергєєва, головна редакторка «Блиск-ФМ» (м. Чернівці)

Проєкт «Антикриза» був схвально оцінений аудиторією радіо «Блиск-ФМ». Ми отримали велику кількість телефонних дзвінків, люди робили дописи у соціальних мережах. Слухачам сподобалось, що в умовах кризи, тотального безробіття, стомленості від карантину, песимістичних настроїв, в радіоефірі з’явився такий позитивний проєкт,  оскільки форма подачі була дуже легкою, з гумором та жартами. А головне – в програмах ми пропонували слухачам конкретні поради, лайфхаки, конкретні способи вирішення проблем.

І виявилося, що пандемія, крім втрати певних можливостей, надала змоги буковинцям набути нових корисних навичок, нових знань. В ефірі ми розповідали про платформи, які дають можливість, наприклад, отримати освіту онлайн, користуватися послугами банків, різних сервісних центрів онлайн, не витрачаючи при цьому часу на черги та добирання. Ми давали приклади, як перепрофілювати власний бізнес в нових умовах, де відпочити, не виїжджаючи з Буковини і отримати при цьому першокласні враження.

Разом із цим, ми порівнювали, що і як змінилося в різних сферах в Україні і за кордоном, спілкуючись із нашими співвітчизниками, які перебувають в інших країнах світу. Проєкт показав слухачам, що не час опускати руки, треба шукати вихід із будь-якої ситуації, і «Антикризою» ми підштовхували слухача до пошуку цього виходу.

«Антикриза» - дуже вчасний і корисний проєкт.

Пресслужба НАМ