Як пропіарити програму так, щоб про неї знали?

stub

А у вас буває так, що є класна ідея проєкту, цікава реалізація, гостра проблематика, а відгуків від глядачів чи слухачів нема? І ніби ж використали максимально увесь людський та технічний потенціал, продумали все до дрібниць, запросили відомих гостей у студію, вигадали неймовірний формат, а резонансу нема.

Про те, як і коли піарити проєкти, знаходити свій індивідуальний стиль, мислити масштабно, шукати нові піар-стратегії та креативні рішення, розповіли Ольга Балабан, маркетинг-директорка «Нового каналу», та Ольга Ваганова, керівниця агентства В2В PR, під час тренінгу для учасників третього сезону «Лабораторії форматів».

У невеликому конспекті ділимося тонкощами піару, щоб кожен медійний проєкт став успішним.  

 

Поради від Ольги Балабан щодо піару проєктів

  • Починати піар проєкту за 3-4 місяці. Звісно, це ідеальний варіант. На жаль, не завжди у регіональних медіакомпаній є ресурси і можливість заздалегідь починати піар своїх проєктів. На думку Ольги, саме 3-4 місяці потрібно, що максимально запустити проєкт на різних платформах, провести якісно кастинги та заінтригувати нову аудиторію.
  • Розганяти інформацію про старт проєкту у соцмережах. Давайте своїй аудиторії максимальну кількість інформації, влаштовуйте інтерактиви, флешмоби, підігрівайте інтерес до виходу перших випусків програми.
  • Ролики та тизери про старт проєкту. За місяць чи хоча б за кілька тижнів до виходу перших випусків змонтуйте проморолик програми, якщо у вас уже є відзнятий матеріал, або тизер проєкту (можна записати ведучого, який запрошуватиме переглянути програму, чи постане перед глядачами у несподіваній ролі). Також можна зробити нарізку з яскравих епізодів, або зняти ролик-запрошення. Не важливо, який формат і подачу ви оберете, головне – максимально підігріти інтерес аудиторії до нового проєкту.
  • Повторення, повторення і ще раз повторення. Не соромтеся безкінечно нагадувати своїй аудиторії про дату старту прем’єри та час. Зазначайте на всій іміджевій продукції програми лого каналу, назву, дату та час. Те ж саме робіть у соцмережах та на каналі. І навіть тоді, коли вам здається, що уже всі на світі знають, коли стартує ваш проєкт, все одно знайдуться ті, які в коментах перепитають, а коли буде прем’єра? Тому повторюйте усюди, зайвим це не буде. Люди можуть не помічати очевидних речей через брак часу і неуважність.
  • Підтримка життя проєкту на усіх етапах. Важливо не тільки гучно стартувати, а й підтримувати піар програми на подальших етапах. Саме тому варто знімати бекстейдж і публікувати у соцмережах, робити розсилки з актуальними новинами, цікавими фактами, інтерв’ю з ведучими, курйозами зі зйомок, сенсаціями. У вашої пресслужби повинен бути план промоції програми на усіх етапах.
  • Інформаційне партнерство. Для додаткового піару використовуйте співпрацю з медіапартнерами. Для прикладу, у друкованих медіа можна опублікувати інтерв’ю з ведучими, цікавинки зі зйомок програми тощо. На радіо - запустити інформацію про програму, пряму рекламу. В інтернет-виданнях та спеціалізованих групах - історії, які викликають резонанс, бекстейдж.

 

Поради від Ольги Ваганової

  • Ідейне лідерство. Суть такого підходу у тому, щоб перші обличчя медіа (директор каналу, редактор тощо) транслювали якусь соціальну ідею, ініціювали суспільні зміни. Це може бути будь-що: від написання петицій до прибирання у парку. Промоція медіабренду у цілому або конкретно якогось ефірного проекту у цьому інструменті йде слідом за підтримкою соціальних змін.
  • Ком’юніті навколо ідеї, спільних інтересів. Якщо окрім прямого піару, ваша програма несе ще й соціальний контекст, то об’єднайте навколо неї людей за інтересами.
  • Беріть вище. Винести соціальну ідею, яка стоїть за проєктом, на рівень громади, телеканалу, соціальних змін.
  • Додавати конкретики. Для цього до назви проєкту можна додати територіальну, соціальну приналежність. Як приклад, «Соціальний експеримент. Суми». Так ви зможете чітко окреслити приналежність до конкретної території.
  • Мати у команді комунікаційника, який буде вести проект, і який вміє працювати не тільки з партнерами, а й з хейтерами та негативними коментарями.
  • Співпрацювати з локальними інфлуенсерами.

 

 Пресслужба НАМ