Як COVID-19 вплинув на локальні медіа, радіо та телебачення у світі

Пандемія COVID-19 несподівано вплинула на розвиток медіасфери. Зріс інтерес до локальних новин, телебачення стало більш популярним і надійним джерелом інформації, ніж онлайн-видання, молодь активніше почала використовувати соціальні мережі і створювати нові форми комунікації. Такі дані оприлюднив Інститут дослідження журналістики Reuters спільно з Оксфордським університетом у щорічному звіті Digital News Report.

 

Повернення до традиційних медіа

Останні дев’ять років онлайн-медіа демонстрували найкращі результати у багатьох країнах. Пандемія коронавірусу змінила цю картину. Телебачення вирвалося уперед у шести країнах, де проводилося дослідження. Люди почали довіряти традиційним медіа більше, ніж це було до пандемії. Щотижневий перегляд телевізійних новин зріс у середньому на 5 пунктів. Але, варто зазначити, що соцмережі також зросли на 5 пунктів, адже люди використовували їх для пошуку й обміну новинами. Друковані медіа втратили свої позиції під час карантину на 2 пункти, оскільки видавці мали труднощі із розповсюдженням фізичних примірників газет та журналів.

 

Соціальні мережі та криза

Хоча респонденти насторожено ставляться до соціальних мереж та додатків для обміну повідомленнями як до джерела перевіреної інформації, однак вони все одно активно їх використовували під час кризи для підтримки зв’язку зі своєю родиною та друзями. Майже чверть (24%) опитаних людей із шести країн використовували WhatsApp для пошуку, обговорення чи обміну новинами про коронавірус. Близько 18% опитаних використовували Facebook або WhatsApp спеціально для обговорення COVID-19 з людьми, яких вони до того не знали. Кожна десята людина з опитаних користувалася відеочатами таких платформ, як  Zoom, Houseparty та Google Hangouts.

Для молоді, віком від 18 до 24 років, джерелом інформації про пандемію стали Instagram і Snapchat. Кожен десятий (11%) отримав новини про COVID-19 через TikTok у США та 9% респондентів у Аргентині.

Тренд на подкасти

Подкасти стали одним із найважливіших каналів комунікації медіабрендів за останні кілька років. Подкаст The Daily від New York Times залучає понад 2 мільйони слухачів щоденно. Основна мета, попри прибуток, полягає в залученні нових слухачів та вибудовуванні тривалих зв’язків зі «старими» слухачами. The Guardian (Великобританія), Aftenposten (Норвегія), Les Echos (Франція) запустили успішні щоденні подкасти протягом останніх двох років.

Подкасти демонструють немалі темпи зростання. Аналізуючи дані 20 країн із 2018 року, зацікавлення до подкастів зросло на 31% за місяць. Для прикладу, в Іспанії 41%, в Ірландії – 40%, Швеції – 36%, Норвегії – 36%, у США – теж 36%.

Цікавою тенденцією є те, що слухачі подкастів значно молодші за слухачів традиційного радіо. Більшу частину подкастів у Великобританії, для прикладу, слухають люди до 35 років. У той час, як слухачам новин та програм на радіо понад 50 років.

Під час пандемії інтерес до подкастів значно зріс, оскільки опитані більше слухали їх вдома. Подкасти про вірусологію і взагалі пандемію викликали неабияку популярність серед слухачів. Традиційне радіо теж не втратило своїх позицій, а навпаки – у першу хвилю поширення коронавірусу довіра до радіоновин перевершила найоптимістичніші прогнози.

 

Чи мають шанс локальні медіа?

Ще до початку пандемії COVID-19 майже половина опитаних респондентів  (47%) у різних країнах відзначали, що вони дуже або надзвичайно зацікавлені в місцевих новинах. Для порівняння – 37% розповіли про зацікавлення політикою. Рівень довіри до традиційних медіа під час пандемії зріс у всіх країнах, залишивши позаду соцмережі, відеоплатформи та месенджери.

Під час кризи, спричиненої пандемією коронавірусу,  місцеві спільноти у фейсбуці  (групи місцевих підприємств, шкіл, церков) стали одним із основних конкурентів для традиційних медіа завдяки своїм гіперлокальним новинам. Локальні спільноти посилили свою роль ще й тоді, коли змогли підтримати місцевий бізнес під час кризи.

Проте, традиційні локальні новинні джерела все ще продовжують бути лідерами. Друковані медіа поки залишаються найважливішим джерелом локальних новин (44%), за ними – місцеве телебачення (33%) і радіо (24%). Із неновинних джерел інформації на першому місці – місцеві спільноти або сторінки в соціальних мережах (31%), на другому – особисте спілкування у соцмережах з родиною, сусідами та друзями (28%), на третьому – інформація від місцевих органів влади.

Пандемія COVID-19  продемонструвала цінність локальних новин для місцевого глядача, читача та слухача. Економічний тиск значно зріс, тому не всі медіа зможуть пережити кризу. А тим, що залишаться, доведеться не раз доводити свою значимість та авторитетність. Пандемія стала певним прискорювачем усіх процесів, тому локальним медіа доведеться швидко реагувати на кризові моменти, шукати стійкі бізнес-моделі та нові шляхи залучення аудиторії, переходити в онлайн.

2021 рік стане справжнім випробуванням для локальних медіа. Місцеві мовники повинні показати себе творчими та сміливими, аби заслужити на довіру своєї аудиторії.

Ознайомитися з усім Digital News Report можна тут - https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf

 

Пресслужба НАМ