Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

Новини. Правова підтримка

25.2.2015

Татьяна Фомина: Путин может отдыхать. Мы своими руками прививаем ценности "русского мира" - цензуру и единомыслие

"Українські Новини" побеседовали с практикующим медиа-юристом, руководителем Правового центра Независимой ассоциации телерадиовещателей Татьяной Фоминой.

23.5.2014

25 травня працюватиме «гаряча лінія» юридичної допомоги для медіа

У неділю, 25 травня 2014 р., працюватиме «гаряча лінія» Незалежної асоціації телерадіомовників (НАМ) безкоштовної юридичної допомоги для медіа.

Всі новини розділу

 

Новини

РозділиПравовий центр інформує

22.5.2019 17:11 | Автор:

Розсилка Правового центру_22 травня 2019 року

Шановні члени асоціації!

У зв’язку із підписанням 21 травня Указу Президента про дострокове припинення повноважень Верховної ради та  призначення позачергових виборів народних депутатів на 21 липня 2019 року, звертаю вашу увагу на те, що відповідно до частини 16 ст. 107 закону України «Про вибори народних депутатів» ТРО зобов’язані встановити розцінки на передвиборну агітацію не пізніше наступного дня після опублікування такого указу та опублікувати їх в друкованих ЗМІ не пізніше другого дня після опублікування такого указу.

Станом на сьогодні, указ не опублікований (розміщення на сайті Президента такою публікацією не є).  Якщо завтра він буде опублікований в одному із таких офіційних друкованих видань як:  «Офіційний вісник України",  газета «Урядовий кур’єр,  інформаційний бюлетень  "Офіційний вісник Президента України",  то затвердити розцінки ви маєте 24-го, а опублікувати їх  – 25-го травня.      

Де публікувати розцінки? В ч. 16 ст.107 закону «Про вибори народних депутатів» зазначено, що в друкованому ЗМІ (не державному і не комунальному), але далі вказується, що публікація здійснюється в порядку, встановленому цим законом.  Під таким порядком потрібно розуміти норми, викладені, у т.ч. в ч.1 ст.72:  «Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, здійснюють… публікацію в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", регіональні та місцеві телерадіоорганізації - у відповідних регіональних та місцевих друкованих засобах масової інформації державної чи комунальної форми власності».  Разом з тим, відповідно до звіту голови Державного комітету з телебачення і радіомовлення станом на 27 січня 2019 року реформовано 507 друкованих ЗМІ та редакцій, а саме: 480 – комунальних, що складає 80% від загальної кількості видань, що реально виходили, та 27 – державних (33% від загальної кількості видань, що реально виходили). Тому, якщо у вашому регіоні не залишилося державних або комунальних друкованих ЗМІ або дата їх виходу є пізнішою за строк, відведений ТРО для публікації розцінок, публікуйте у будь-яком друкованому ЗМІ.

Якими мають бути розцінки? Це питання врегульоване у ч.6 ст.71 закону «Про вибори народних депутатів» :  розцінки вартості одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів встановлюються відповідним ЗМІ у  розмірі, що не може перевищувати розміру  середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу (рекламу, розповсюдження якої має на меті отримання прибутку) за останні три квартали року, що передує року проведення виборів депутатів. При цьому ЗМІ можуть розрахувати такі розцінки вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу чи друкованої площі.

Коли починається агітація? З моменту, коли з’являться суб’єкти виборчого процесу -  партія, що висунула кандидатів у народні депутати або зареєстрований кандидат у народні депутати. Отже, до проведення з’їзду (конференції, зборів) партії, на якому будуть висунуті кандидати,  або реєстрації особи кандидатом у народні депутати (якщо збережеться мажоритарна система) ніщо не забороняє ЗМІ розміщувати оплачену інформацію про партії або осіб, які потенційно можуть стати суб’єктами виборчого процесу, але поки що такими не стали, як рекламу відповідно до норм однойменного закону.

Все вищезазначене є теоретичними міркуваннями допоки офіційно не опублікований Указ Президента.  Окрім цього, потрібно враховувати те, що йде мова про те, що закон «Про вибори народних депутатів» може зазнати змін.

Слідкуйте за подальшими розсилками.

З повагою, Тетяна Фоміна, Правовий центр НАМ

 

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Наталя Беднарська
Наталя Беднарська
Проработав более 10 лет в медиа, я лично сталкивалась с нехваткой решени
Переглядів: 6972  Коментарів: 0
Тетяна Лебедєва
Тетяна Лебедєва
Недавно на сайте «Телекритика» прочла интервью с Натией
Переглядів: 14780  Коментарів: 0