Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

Новини. Правова підтримка

25.2.2015

Татьяна Фомина: Путин может отдыхать. Мы своими руками прививаем ценности "русского мира" - цензуру и единомыслие

"Українські Новини" побеседовали с практикующим медиа-юристом, руководителем Правового центра Независимой ассоциации телерадиовещателей Татьяной Фоминой.

23.5.2014

25 травня працюватиме «гаряча лінія» юридичної допомоги для медіа

У неділю, 25 травня 2014 р., працюватиме «гаряча лінія» Незалежної асоціації телерадіомовників (НАМ) безкоштовної юридичної допомоги для медіа.

Всі новини розділу

 

Новини

РозділиПравовий центр інформує

14.6.2019 17:20 | Автор:

Розсилка Правового центру_14 червня 2019 року

Шановні члени асоціації!

Нагадую вам порядок ведення передвиборної агітації під час позачергових виборів народних депутатів 2019 року.

Отже, момент початку передвиборної агітації.  Оскільки передвиборна агітація – це діяльність , спрямована на спонукання виборця голосувати за чи проти певного суб’єкта виборчого процесу, то агітація може початися лише з моменту появи цього суб’єкта.   Відповідно до закону «Про вибори народних депутатів» вибори відбуваються за змішаною (пропорційно - мажоритарною) системою:

 1) 225 депутатів обираються за пропорційною системою у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі за виборчими списками кандидатів у депутати від політичних партій.

2) 225 депутатів обираються за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах.

Із  ст. 12 закону «Про вибори народних депутатів України» витікає, що партія стає суб’єктом виборчого процесу після проведення зборів (з’їзду)  по висуненню кандидатів в депутати (як  у багатомандатних, так і в одномандатних округах), а кандидат у депутати, який висунувся самостійно або якого висунула партія, стає суб’єктом виборчого процесу після його  реєстрації   в ЦВК. 

Оскільки оплачувати агітацію можна лише з виборчих фондів, то для партій, які висунули (затвердили) виборчі списки кандидатів, але ще їх не зареєстрували, а отже й не відкрили рахунки виборчих фондів, настає мораторій на розміщення платної інформації в ЗМІ. Реклама для них уже неможлива, оскільки вони стали суб’єктом виборчого процесу і позитивна оплачена інформація про них (або негативна про їх конкурентів) матиме усі ознаки агітації, яку оплатити неможливо, оскільки виборчі фонди з’являться лише після реєстрації кандидатів. Для громадян – кандидатів в депутати - не існує перерви в розміщенні платної інформації про себе в ЗМІ (до реєстрації така інформація розміщується як реклама, після реєстрації та відкриття рахунку виборчого фонду - як  агітація).

Після відкриття рахунків виборчих фондів партії, що висунули кандидатів, та зареєстровані кандидати  мають змогу замовляти поширення передвиборної агітації в ЗМІ.  ЗМІ поширюють агітацію після отримання грошей за договорами, які укладаються із розпорядниками поточних рахунків виборчих фондів партій або кандидатів-мажоритарників (втім, такий кандидат може укладати договір не через розпорядника, а особисто). Свідченням того факту, що особа є розпорядником виборчого фонду партії, є рішення керівного органу партії про призначення особи розпорядником, кандидат призначає розпорядника шляхом видачі йому нотаріально завіреної довіреності.  Я не раджу вам перейматися питаннями, чи правильно розпорядники вказали банківські реквізити рахунків виборчих фондів – це їх клопіт та їх відповідальність, вам достатньо побачити документ про призначення розпорядником фонду та залишити у себе його копію, укласти договір та отримати кошти за цим договором.

Звертаю вашу увагу, що закон не забороняє ЗМІ безоплатно висвітлювати виборчий процес, діяльність партій та кандидатів у депутати, їх передвиборні програми на засадах різнобічності, об’єктивності та неупередженості подання інформації.

Зверніть увагу, що незважаючи на те, що виготовлення матеріалів передвиборної агітації партії та кандидати повинні сплачувати з виборчих фондів,  закон не покладає на  ЗМІ обов’язок слідкувати за тим звідки та від кого надходять гроші за виготовлення матеріалів агітації. Це сфера відповідальності партій та кандидатів.  Тому ТРО  вправі виготовляти такі матеріали, отримуючи гроші від будь-кого за договірними цінами.

До цієї розсилки я додаю пам’ятку, де викладені вимоги закону до ТРО при поширенні агітації та інформації, пов’язаної з виборами,  а також зразок договору на поширення агітації.

З повагою, Тетяна Фоміна.

 

 

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Віталій Гордузенко
Віталій Гордузенко
В продовження актуальної теми: «Проведення дослідження власними си
Переглядів: 24015  Коментарів: 0
Ірина Вуйцик
Ірина Вуйцик