Присоединиться к НАМ
Вход для пользователей Логин Пароль Регистрация Войти

 

Новости

РазделыНовости НАМ

6.5.2019 13:05 | Автор:

«Створивши нас, засновник дав нам вудку, якою ми можемо на себе заробляти»

В контексті реформи мовлення комунальних мовників НАМ проводить низку заходів. Найперше, це дискусії у регіонах, під час яких експерти асоціації зустрічаються із місцевими мовниками, аналізують їх ситуації, а також збирають пропозиції до вдосконалення існуючих законопроектів. 

Про першу дискусію, яка відбулася наприкінці березня в Одесі, можна прочитати у статті на «Детекторі медіа». 

У цьому матеріалі ми знайомимо вас із одним з учасників одеської дискусії, КП «На хвилі Корсуня» із Черкаської області. Про те, чим живе радіостанція і як готується до реформування, говоримо із директором – Галиною Добровольською-Рибалкіною.

«На хвилі Корсуня» – музично-інформаційна радіостанція, засновником якої є Корсунь-Шевченківська районна рада. В її ефірі виходять новини, просвітницькі, розважальні та дитячі програми. За статутом та формою організації компанія є прибутковою і за словами директорки Галини Добровольської-Рибалкіної, заробляє на зарплату, податки, комунальні послуги. Про майбутнє компанії як громадського мовника читайте у інтерв’ю Незалежної асоціації телерадіомовників.

 

– Пані Галино, як ви бачите майбутнє вашої компанії у контексті реформи мовлення територіальних громад?

– В ідеалі, для нас було б добре роздержавлення та власне плавання, але з отриманням права використовувати те обладнання, на якому ми працюємо. Тому що левова його частка придбана за кошти редакції. Засновник профінансував ці потреби на 50%. І хоча техніка вже зношена, адже використовується понад 5 років, без неї – ну ніяк! Питання майна та його правонаступництва досить для нас болюче.

 

– Чи заробляєте ви на власні потреби?

– За статутом та формою організації наше підприємство прибуткове. Але ми відносно прибуткове підприємство, тому що надприбутків ми не маємо, а заробляємо суто на ті потреби, які у нас є. Фактично ми виходимо на нуль. Самі заробляємо на зарплату, податки, комунальні послуги. Засновник нас фінансує лише на обов’язкові потреби, які забезпечують мовлення. Тобто, вони оплачують розповсюдження сигналу, охорону приміщення і зв'язок.

 

– Ваша компанія - одна з небагатьох комунальних медіа, якій вдається заробляти. За рахунок чого?

– У нас цілодобове мовлення, ми заробляємо на рекламі. Можливо нам пощастило, що в своєму регіоні ми один мовник, який має сигнал на цій території. Далі буде складніше, тому що ліцензії отримали медіа у сусідніх районах і відповідно посилиться конкуренція. Але думаю, це лише спонукатиме нас до розвитку.

– На які райони ви мовите?

– На чотири райони Черкащини – зона впевненого прийому (це наш Корсунь-Шевченківський район, Городищенський, Канівський, частина Черкаського), і також нас слухають сусідні Лисянський, навіть Звенигородський, досягаємо і двох районів Київської області – Богуславський і Миронівський.

 

– Чи цікаве радіо місцевим рекламодавцям як канал комунікації?

– Так. Левову частку коштів, як я вже казала, ми отримуємо саме від реклами. Інколи місцеві рекламодавці подають нам готові ролики. Ми досить ретельно слідкуємо за їх змістом, особливо виготовлених на інших продакшинах. Але ми й самі виготовляємо рекламні ролики.

 

– Чи хотіли б ви надалі залишатись прибутковим підприємством?

– Переведення підприємства у статус неприбуткового зараз можливе лише за умови внесення змін в законодавство, або ж повної реорганізації. Оскільки зараз ми комунальне підприємство районної ради і маємо статус прибуткового, то від нас засновник вимагає прибутковості. Але ж насправді цього в нас немає: ми не підприємство-виробничник, а ЗМІ, а інколи у нас бувають і збитки. Втім, збитки ці не впливають на нашу господарську діяльність, бо ніякої заборгованості ми ні перед ким не маємо. Переформатування у неприбутковий статус дозволило б нам отримувати ще й гранти на удосконалення матеріальної бази. Оскільки дуже хочемо організовувати прямі ефіри. А зараз такої можливості у нас немає …

 

– Які найбільші застороги бачите для своєї компанії у контексті реформи?

– Створивши нас, засновник дав нам вудку, якою ми можемо заробляти на себе кошти. Це обладнання, яке дало старт: техніка для передачі сигналу, декілька комп’ютерів та мікрофони, на яких ми розпочали мовлення. А далі все залежало від нас. Тому, нам би не хотілося втратити саме техніку в процесі реформування. Оренда приміщення на пільгових умовах - теж важливо. Зараз ми, як комунальне підприємство, маємо такі пільги. Редакція ж радіо не може розташовуватися будь-де. Отож, гарантії й можливість використання вже облаштованого приміщення теж були б актуальні…

 

– Яка у вас позиція щодо наглядових органів?

– Якщо є потреба контролювати використання коштів, які надають громади, ми не проти. Ми не боїмось ні звітності, ні перевірок. Вони лише можуть дезорганізувати робочий процес. Контент, наповнення ефіру – то вже на совісті та в обов’язках менеджерів редакції. Вони перш за все мають знати закони, які регулюють діяльність, і дотримуватися їх.

 

– Ви не бачите користі для вашої компанії від Наглядової ради? Адже цей орган може гарантувати вам незалежність від засновника? І якими ви бачите основні завдання Наглядових рад?

– Наглядові ради можуть бути корисними тоді, коли виникають спірні питання у висвітленні певних тем. Наприклад, релігійних… Незалежний арбітр, який висловлює думку певної більшості в громаді, навіть дуже потрібен. Якщо ж вони будуть непрофесійними, суб’єктивними, то їх втручання може й нашкодити.

 

– Тобто, ви бачите роль Наглядової ради як експертного органу для аналізу контенту?

– Так. Але водночас є засторога, що до складу ради можуть увійти не достатньо компетентні люди. Сподіваюся, що ці контролюючі органи не заважатимуть роботі творчих колективів.

 

– Чи велика у вас команда?

– У нас п’ятеро творчих працівників. Також ми залучаємо ведучих волонтерів. Але монтаж роблять тільки наші працівники. Вони ж контролюють ефір. Взагалі кожен у нашій редакції – багатофункціонал. Ми можемо один одного замінити, але кількість гранична. І варто лише одному випасти з «обойми» – зростає і без того велике навантаження на людей. Хоча у нас справжня команда, всі розуміють, що процес цілодобового мовлення непростий, і кожен усвідомлює власну відповідальність.

Прес-служба НАМ

Вернуться в раздел

 

Блог НАМ

Ольга Большакова
Віталій Гордузенко
Віталій Гордузенко
В продовження актуальної теми: «Проведення дослідження власними си
Просмотров: 23865  Комментариев: 0