Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

 

Новини

РозділиНовини НАМ

28.9.2019 16:42 | Автор:

Проблеми комунальних мовників у розрізі дискусії про їх розбудову

Про джерела фінансування, перехід до громадського мовника, складний пошук рекламодавців дискутували представники  Антимонопольного комітету, Державного комітету з питань телебачення  і радіомовлення, комунальні мовники та медіаюристи у рамках заходу «Розбудова мовлення громад в Україні та реформування комунальних телерадіоорганізацій».

У ході громадської дискусії ми поспілкувалися з представниками комунальних мовників і намагалися з’ясувати, які їх ключові проблеми та виклики.

Фінансування

Більшість комунальних мовників фінансується за допомогою місцевого бюджету. Однак, є і такі, які використовують доходи від авторського права на окремі програми чи формати, абонентську плату, спонсорські кошти та рекламу. За міжнародними рекомендаціями, комунальним мовникам необхідно усі доходи  реінвестувати у свою діяльність. Та насправді, чимало мовників не мають коштів ні від спонсорів, ні від реклами, ні від абонентської плати.

Михайло Фоменко – директор ТРК «ІТ-3» з Чорноморська (Одеська область) окреслив такі проблеми комунального мовника: «Перша – для невеликого населеного пункту мати свого мовника - надто витратна річ, тим більше, коли кожен може публікуватися в інтернеті. Друга – складність фінансування: 1) фінансування йде або за програмою, або за договорами з висвітлення; 2) оплата через казначейство, у якого свої вимоги; 3) додається ще один перевіряючий орган – Фінінспекція».

У свою чергу, директор Красногородської ТРК «Центр» Андрій Копитько також вважає основною проблемою комунальних мовників фінансування та стосунки із владою.

Реклама

Комунальні мовники під час дискусії висловили думку, що у невеличких містах дуже важко знайти своїх рекламодавців.

Ольга Годовенко, очільниця комунального підприємства «Южненська міська студія телебачення МИГ», вважає ключовою перешкодою для розвитку комунального мовника брак рекламодавців: «Основні проблеми місцевого мовника – це відсутність рекламного ринку в невеликих містах  і, як наслідок, відсутність прогнозованого фінансового плану та сталого розвитку підприємства».

Цю ж думку підтвердив Михайло Фоменко та додав, що його телерадіоорганізація не має доходу від реклами: «Місцеві рекламодавці намагаються не світитися, щоб не привертати увагу тих, хто не бажає ділитися доходами. Вони діють за принципом: кому потрібно, той і так знайде».

Однією з причин нерозвиненості рекламного ринку у невеличких містечках керівники комунальних мовників вважають їх наближеність до міст-мільйонників.

Перевтілення на громадського мовника

Комунальні мовники вважають одним із своїх викликів – перетворення їх на громадського мовника. Ольга Годовенко зазначає: «Комунальні мовники по суті виконують роль громадського мовника. Проте відсутність законодавчої бази щодо мовлення громад ставить нові виклики перед колективами таких підприємств. Зокрема, за новими вимогами фінансування з місцевого бюджету має бути погоджене з Антимонопольним комітетом. В умовах, коли законодавець не надав навіть визначення того, що таке «мовлення громад», доводити важливість ролі місцевого мовника надзвичайно складно».    

Співпраця з міською радою

Ще однією з найгостріших проблем є співпраця з владою. Комунальні мовники напряму залежать від фінансування своїх місцевих рад. Не меншою проблемою є кілька власників (серед яких є міська рада), які не можуть між собою поділити сфери впливу і переймаються своїм «обличчям».

Михайло Фоменко вважає проблемою кілька господарів одного медіа: «Кожен депутат хоче, щоб його висвітлювали тільки у хорошому світлі. Крім цього, є ще виконавчі органи, які хочуть, щоб про них говорили теж тільки хороше».

Наразі є кілька законопроектів, які стосуються рефомування комунальних мовників - проект Держкомтелерадіо, депутатський – «Про засади діяльності мовлення територіальних громад в Україні» та «Про аудіовізуальні послуги». Під час громадської дискусії представниця Державного комітету з питань телебачення і радіомовлення України Оксана Боженко розповіла детальніше про проект Держкомтелерадіо, а також закликала усіх комунальних мовників вносити в нього свої пропозиції.

Керівниця Центру адвокації та лобіювання Незалежної асоціації телерадіомовників Ольга Большакова зазначила: «Ми дуже раді, що Держкомтелерадіо надав нам можливість внести свої пропозиції після обговорення з комунальними мовниками та Антимонопольним комітетом. У нас є два шляхи. Перший – внесення змін до закону, але це непередбачувана історія на сьогоднішній момент. Друга – це подаватися на окрему постанову про громадське мовлення або на внесення розширених змін до тієї постанови, яка вже є наразі.

Врешті, мовники домовилися зустрітися ще раз – після внесення правок у проект Держкомтелерадіо.

Прес-центр НАМ

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Ірина Вуйцик
Ірина Вуйцик
Катерина М'ясникова
Катерина М'ясникова
Фіналізуючі чисельні коментарі щодо Міністерства інформації, які дала сь
Переглядів: 13773  Коментарів: 0