Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

 

Новини

РозділиНовини НАМ

31.10.2019 17:18 | Автор:

NMT: чи потрібна Україні інформаційна стратегія?

Під час другої панелі National Media Talk «Стратегія розвитку та захисту інформаційного простору: чи з’явиться вона та якою буде за нової влади»  говорили про те, чи потрібна взагалі Україні стратегія розвитку та захисту інформаційного простору, а також про роль держави та медіа у її створенні.

Директорка Internews в Україні  Джилліан МакКормак презентувала дослідження USAID-Internews  щодо споживання медіа. За його даними, українці частіше почали використовувати як основне джерело інформації соціальні мережі та інтернет-видання (68%), а не телебачення, як було раніше. «Ми вивчаємо загальнонаціональне ставлення населення до медіа в Україні з 2012 року. Як ми бачимо за результатами цьогорічного опитування, зростання ролі інтернету та цифрових медіа змінює спосіб споживання новин та інформації в Україні. Через поширення дезінформації в інтернеті та труднощі з її виявленням, важливо, щоб якісна, неупереджена журналістика була доступною там, де люди дізнаються новини», – прокоментувала Джилліан МакКормак. 68% опитаних українців вважають, що уміють відрізняти замовні матеріали. Та тести на медіаграмотність виявили, що лише 11% респондентів змогли правильно визначити різницю між правдивою інформацією та фейком.

Із повними результатами дослідження можна ознайомитися тут.

Директор зі стратегії та розвитку «Медіа Групи Україна» Федір Гречанінов   вважає, що стратегія розвитку медійного простору не може бути чимось окремим від стратегії розвитку країни. 

Його думку підтримує Дмитро Бондаренко з Liga.net та додає: «Медіабізнес не повинен бути частиною інформаційної стратегії». Він погоджується з тим, що інформаційна стратегія має бути, однак також зауважує, що повинна бути і державна інформаційна політика. Її варто вести паралельно з тим, як держава регулюватиме медіаринок.

«Я не згодний з тим, що у нас ніколи не було стратегій. Вони просто ніколи не були написаними», – вважає Микита Потураєв із Комітету Верховної Ради України з питань  гуманітарної та інформаційної політики

На його думку, повинно бути одночасно дві інформаційні стратегії – розвитку та захисту. Також під час дискусії він розповів, що в середині листопада команда робочої групи планує винести на публічне обговорення перший драфт законопроекту про аудіовізуальні послуги. Робоча група, у яку входять медіаюристи, представники медіагруп, Міністерства культури, молоді та спорту, а також профільних комітетів, намагалися зробити цей законопроект максимально кодифікованим. Потураєв сподівається, що у подальшому він може стати своєрідним медіакодексом.

Федір Гречанінов зазначає, що варто ухвалити цей закон найближчим часом і не ставитися до нього так, наче він написаний навіки. Закон повинен описувати життя, тому згодом його можна буде змінити. Також він прокоментував роботу над гуманітарною стратегією: «У нас була амбіція до кінця жовтня представити перший драфт. Але вже очевидно, що ми не встигаємо».  Гречанінов зазначив, що медійна робоча група з розробки медійної частини гуманітарної стратегії, координатором якої він є, представить цю стратегію до кінця року. Та не варто її розцінювати як конкретний план дій, це буде радше набір основних ідей.

Олексій Мацука з Донецького інституту інформації вважає, що держава повинна заохочувати до розвитку суспільного мовника, бо на його базі можна застосовувати журналістські стандарти. Він зазначив: «Створюються медіа для досягнення мети тої чи іншої політичної групи, а не медіа, які б надавали дійсно достовірну інформацію». Також він вважає, що через низьку медійну освіту люди втрачають запит на об’єктивну журналістику, бо вона не є аж такою цікавою чи хайповою. Олексій Мацука додав, що не можна за допомогою нових законів створювати умови для цензурування контенту. Інформаційна стратегія повинна захищати самих журналістів та їхню інформацію: «Важливо на цьому акцентувати увагу, тому що інколи за партійною боротьбою або боротьбою груп впливу втрачаються цінності, заради яких ми працюємо у журналістиці та розвиваємо плюралістичну модель нашої української реальності».

National Media Talk відбувалася втретє за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.

Прес-служба National Media Talk 

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Віталій Гордузенко
Віталій Гордузенко
В продовження актуальної теми: «Проведення дослідження власними си
Переглядів: 24067  Коментарів: 0
Катерина М'ясникова
Катерина М'ясникова
Фіналізуючі чисельні коментарі щодо Міністерства інформації, які дала сь
Переглядів: 13957  Коментарів: 0