Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

 

Новини

РозділиНовини НАМ

18.9.2017 13:09 | Автор:

Боротьба за прозорість і підводні камені впровадження «цифри»

Головними перешкодами на шляху реформи цифрового ефірного мовлення в Україні нині є монополізація ринку, брак частот і фінансування.

Про це йшлося під час дискусії учасників Х Міжнародного форуму «Цифрове мовлення в Україні», що проходив 7 вересня у столичному готелі Radisson Blu.

Як нагадав голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко, внаслідок політики провайдера-монополіста цифрового ефірного телебачення стандарту DVB-T2 «Зеонбуд» державний Концерн РРТ залишився без частот. Тому розглядаються технічні можливості для концерну в регіонах, зокрема, в Одеській області.

На запитання про те, в який спосіб вирішуватиметься проблема з частотним забезпеченням, генеральний директор Українського державного центру радіочастот Володимир Корсун зазначив, що частотний ресурс для «цифри» забезпечать добудовою передавачів і синхронізацією, але після відключення аналогового сигналу.

«Європейська тенденція показує, що для розвитку цифрового телебачення кращим є діапазон  174-230 МГц. На  сьогодні у нас по цьому діапазону опрацьовані всі заявки, половина погоджена з Генеральним штабом. По нашим розрахункам, загальнонаціональний окремий цифровий мультиплекс покриватиме майже всю територію України, за винятком деяких локальних місць», - пояснив пан Корсун.

У свою чергу представник Антимонопольного комітету Ольга Карп’юк повідомила, що комітет наразі здійснює нову перевірку, аби довести, що «Зеонбуд» порушує законодавство про захист економічної конкуренції.

Як запевнив секретар Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Олександр Ільяшенко, регулятору вдалося налагодити діалог між всіма зацікавленими сторонами, що мають вплив на просування реформи.

«Медійні групи і оператор відпрацювали карти покриття і виявили 75 проблемних місць. Вирішено здійснити практичний вимір покриття у двох областях – Волинській та Кіровоградській. Після цього будуть враховані всі розбіжності і складена остаточна карта мовлення та кількість передавачів, які необхідно доставити», - повідомив Олександр Ільяшенко.

Він також зазначив, що Нацраді вдалося переконати «Зеонбуд» поставити необхідну кількість передавачів (попередньо 47). Встановити їх провайдер обіцяє до нового року. Отже, на думку представника Нацради, укластися у визначений Кабміном строк для повного переходу на цифрове ефірне телебачення до 30 березня 2018-го цілком реально. Із цим згоден і Олександр Майорніков із Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації даних.

У відповідь на побоювання мовників щодо того, що населення залишиться без телебачення у «перехідний період», пан Ільяшенко навів дані опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС). Вони свідчать, що понад 11% українців вже перейшли на «цифру». Також експерт зазначив, що на сьогодні в розпорядженні населення близько 4 млн цифрових тюнерів та понад 2,5 млн сучасних телевізорів, і це до початку інформаційної кампанії з відключення аналогового сигналу.

На думку директора зі стратегічного розвитку StarLightMedia Федора Гречанінова, після впровадження цифрового ефірного мовлення, в безкоштовному доступі українського глядача мають лишитися 12 каналів. Однак, він підкреслив, що при цьому «має бути встановлений баланс інтересів населення та мовників».

Представник медіа холдингу також зазначив, що потрібно визначитися не лише з кількістю телеканалів у цифровому ефірі, з покриттям, а й з кількістю операторів цифрового мовлення на ринку.

«Потрібно вирішити, що обрати -  конкурентну модель, яка забезпечить справедливість тарифів, чи монополію «Зеонбуду», але встановити механізми регулювання тарифів і питань національної безпеки? Також важливе питання, чи має оператор цифрового мовлення ставати гравцем на «платному» ринку?», - акцентував пан Гречанінов.

Під час дискусії представники медіа-холдингів активно підтримали перехід на технологію цифрового мовлення, але за умов, що буде змінено модуляцію і збільшення потужності сигналу на 30%.

«Покладаємо надії, що наша пропозиція щодо зміни модуляції і збільшення покриття в мультиплексі будуть ухвалені, що дозволить зберегти численну аудиторію наших глядачів», - підкреслив Андрій Мальчевський - очільник департаменту розвитку мовлення «1+1 медіа», котра має найбільше покриття в Україні.

Про перебіг форуму пропонуємо також дізнатися на сторінці Х Міжнародного форуму «Цифрове мовлення в Україні» у facebook https://www.facebook.com/dtvforum/.

Повернутися до розділу

 

Блог НАМ

Ольга Большакова
Тетяна Лебедєва
Тетяна Лебедєва
Недавно на сайте «Телекритика» прочла интервью с Натией
Переглядів: 10421  Коментарів: 0