Join to IAB
User login Login Password Registration Entry

News. Market research

28.8.2014

Подаем рекламу на радио: что нужно знать предпринимателю

Prosto проверить эффективность рекламы на радио – ее результаты вы увидите уже после первых же эфиров. Но чтобы кампания оказалась успешной – нужно разбираться в тонкостях отрасли. О полезных рекламодателям нюансах аудиорекламы рассказывает Prostobіz.ua

29.7.2014

Инфографика: украинцы не хотят платить за телевидение

17 июля в Донецке прекратили вещание основные украинские телеканалы, еще раньше без них остались жители Крымского полуострова. По словам заместителя технического директора XtraTV Юрия Темченко, подобные действия только провоцируют бум на установку так называемых «горынычей».

All news

 

Market research

Media analytics
З початку року реклама в пресі скоротилася на 39%, в ООН – на 15%, а на радіо зросла на 3% - ZenithOptimedia

За даними ZenithOptimedia, протягом січня-травня 2015 року обсяги реклами в друкованих ЗМІ в Україні скоротилися на 39% у порівнянні з січнем-травнем 2014 року, обсяги зовнішньої реклами скоротилися на 15%, а обсяги реклами на радіо зросли на 3%. 


The Center of IAB Marketing research provides theoretical and practical information about sample designing, methods of media research, applicability and best ways to analyze the information.


Services for IAB members:

1.    Assistance in execution their own research projects
2.    Analytics of industry and main market tendencies
3.    Consultation regarding proposals of Ukrainian research organizations; assistance in tender realization, advising on research results
4.    Providing information about existing  research of TV and Radio  audience (media panel GFK for Radio and Television)

IAB Center of marketing research was created according to the decision of General Assembly in 2008. It is leaded by Vitaliy Gorduzenko.

 

 

Blog IAB

Vitalij Gorduzenko
Лебедева Татьяна
В продовження актуальної теми: «Проведення дослідження власними си
Views: 16513  Comments: 6
Send your question