Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

 

Блог НАМ

Розділи → Катерина М'ясникова

25.2.2014 18:03 | Автор: Катерина М'ясникова

Немає часу. Потрібно діяти

З кожною годиною, з кожним постом, з кожної новиною в стрічці  Української  правди та Громадського ТБ до змішаного відчуття болю та надії на новий шанс домішується чітке відчуття дежавю. Кожен з нас знає, де ми все це бачили і чули. Як все це було. Це був романтичний 2005, коли ми всі чекали від «своїх» реальних дій, реальних реформ, реальних змін... Не буду розповідати відому всім історію. Ми чекали, дивувались, ображались, не розуміли, розчаровувались, а потім все стало як було. А за тим, ще гірше.

Не буду також говорити, чому ніхто тепер не має права  бути наївним романтиком. За нами є вони, ті, зрада яким буде прокляттям кожному. Всі адекватні люди це розуміють. Зараз важливо діяти. Не має часу на розкачування та теоретизування.

Найбільша відповідальність зараз лежить на третьому секторі.  Всі ми маємо забезпечити невідворотність реформ та таких бажаних змін. Для цього потрібні 2 одночасно складні та прості речі: єдине бачення бажаного  та план дій. Вважаю, що кожна галузь та сектор швидко має угодити ці дві речі та починати працювати. Як це вже зробили студенти. Нижче пропоную своє бачення для медіа. Це ще не повноцінна картина, а скоріше нариси. Переважно це наші мрії, які ми плекали впродовж останніх 9-ти років,скомпільовані в один список. Віддаю свою роздуми на розсуд спільноти, задля того, щоб ініціювати швидку та ефективну дискусію, яка забезпечить нам результат.

 

Бачення

  • Конституція забезпечує не тільки права громадян на свободу слова та інформацію, але й право на доступ до телекомунікацій;
  • Діє суспільна мультимедійна компанія, створена шляхом реорганізації системи державного телебачення;
  • Державна власність на медіа обмежується формальним володінням державною установою, що є суспільною мультимедійною кампанією. Державна власність на регіональні та локальні медіа заборонена;
  • Система державного регулювання в сфері медіа механічно убезпечена від корупції (процедури максимально унеможливлюють будь-які прояви корупції);
  • Об’єктом держ. регулювання в сфері медіа є використання обмеженого ресурсу та обіг окремих видів контенту, що становлять загрозу для неповнолітніх;
  • Якість журналістських матеріалів є об’єктом саморегулювання, що має реальні дієві механізми впливу;
  • Не дискримінуються окремі види медіа (місцеві, регіональні, некомерційні тощо);
  • За результатами переходу на цифрове мовлення забезпечено права мовників та громадян (всі діючи мовники отримали права на мовлення у цифрі, оператор-монополіст належно контролюється, громадяни не втратили доступ до телебачення);
  • Забезпечено реальний доступ до публічної інформації;

 

Дії

  • Розробка медійного блоку змін до Конституції
    • фіксація права на доступ до телекомунікацій (в. т.ч. Інтернет);
    • вилучення Державного комітету з питань телебачення і радіомовлення з системи органів державної влади
    • зміна принципу формування Національної ради з питань телебачення
    • обмеження права держаної власності на медіа
    • включення статті про суспільну мультимедійну компанію
  • Реальний розгляд звіту Національної ради з питань телебачення і радіомовлення у Верховній раді України та висловлення недовіри чинному складу Національної ради.
  • До кінця весняної сесії Верховної ради формування Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення з професіональних осіб, що не є членами будь-яких партій, не пов’язані з будь-якою медіа компанією, та не займали вищих державних посад до 2014 року.
  • Розробка та прийняття не пізніше осені нової редакції ЗУ «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».
  • Повне оновлення процедур та порядків, за яким працює Національна рада. Включення антикорупційних механізмів до всіх процедур.
  • До прийняття запропонованих змін до Конституції призначення на посаду Голови державного комітету з питань телебачення та радіомовлення позапартійної особи, що забезпечить швидке та належне проведення аудиту системи державного телебачення та радіомовлення, та підготовку її до реорганізації.
  • Оперативне доопрацювання проектів ЗУ «Про суспільне мовлення» та ЗУ «Про телебачення і радіомовлення» (проект, що розроблявся за підтримки офісу Ради Європи) та ухвалення цих законів ще на весняній сесії ВР.
  • Повна ревізія того, як була реалізована цифрова реформа новим складом Національної ради з питань ТБ і РМ за реальної участі громадськості. Проведення експериментального мовлення регіональних та місцевих мультиплексів. Виділення за участі УДЦР частотного ресурсу для потреб переходу на цифрове мовлення всіх діючих мовників.
  • Реальна оцінка монопольного статусу компанії «Зеонбуд» та призначення відповідального за контроль її діяльності органу.

Все вище зазначене є моєю особистою позицією як медіа експерта. Позиція Незалежної асоціації телерадіомовників буде визначена правлінням та оголошена пізніше.

www.blogs.telekritika.ua

Повернутися до розділу

Ваше ім’я:*
E-mail:*
Коментар:*
Код:* Включите картинки в браузере
 

Блог НАМ

Ольга Большакова
Катерина М'ясникова
Катерина М'ясникова
Фіналізуючі чисельні коментарі щодо Міністерства інформації, які дала сь
Переглядів: 11409  Коментарів: 0