Приєднатися до НАМ
Вхід для користувачів Логін Пароль Реєстрація Увійти

Новини. Дослідження ринку

28.8.2014

Подаем рекламу на радио: что нужно знать предпринимателю

Prosto проверить эффективность рекламы на радио – ее результаты вы увидите уже после первых же эфиров. Но чтобы кампания оказалась успешной – нужно разбираться в тонкостях отрасли. О полезных рекламодателям нюансах аудиорекламы рассказывает Prostobіz.ua

29.7.2014

Инфографика: украинцы не хотят платить за телевидение

17 июля в Донецке прекратили вещание основные украинские телеканалы, еще раньше без них остались жители Крымского полуострова. По словам заместителя технического директора XtraTV Юрия Темченко, подобные действия только провоцируют бум на установку так называемых «горынычей».

Всі новини розділу

 

20.2.2013

Дослідження ставлення широкої громадськості до засобів масової інформації

На замовлення проекту "У-Медіа" дослідницька компанія InMind здійснила опитування громадян у 10 регіонах України - Київській області, Вінницькій, Донецькій, Львівській, Миколаївській, Закарпатській, Сумській, Харківській, Черкаській та Автономній Республіці Крим. 

Дослідження вивчало ставлення широкої громадськості до засобів масової інформації, рівень задоволення від різних типів медіа, і рівень споживання. Окремий блок питань з медіа грамотності населення оцінював довіру до медіа, вміння виокремлювати замовні матеріали / приховану рекламу, обізнаність щодо медіа власників ЗМІ та готовність скористуватись законом про доступ до публічної інформації.

 

Отримання новин – одна з трьох основних причин користування Інтернет в Україні. Після перевірки електронної пошти та спілкування в соціальних мережах, українці використовують Інтернет для пошуку новин. Телебачення залишається найбільш популярним джерелом отримання новин для 87% громадян; але популярність Інтернет медіа випередила популярність преси та радіо: 42% респондентів шукають новини в мережі, в пресі – 40%, радіо – 30%.

 

Українська медійна програма «У-Медіа» міжнародної організації Інтерньюз Нетворк спільно з дослідницькою компанією InMind представили результати опитування громадян у 10 регіонах України щодо їхнього користування засобами масової інформації. Було опитано 4047 громадян, що проживають у містах з кількістю населення 50 тисяч і більше. Польовий етап проходив у вересні-жовтні 2012 року.

Згідно даних дослідження, 61% респондентів користувались мережею Інтернет хоча б один раз протягом місяця. При цьому, найбільше користувалися мережею в Київській області (64%), Харківській області (60%) та Автономній Республіці Крим (57%). Найменше використовують Інтернет у Миколаївській області – 40% респондентів. Дані дослідження у порівнянні з іншим опитуванням компанії GFK у 2012, показало швидке зростання в користуванні Інтернет українцями: 38% в січні 2012, 42% в березні 2012 та 61% у жовтні 2012.

 

42% респондентів відвідували новинні Інтернет портали та сайти засобів масової інформації. 29% респондентів користувались регіональними новинними сайтами для пошуку новин. Респонденти відзначили більшу об’єктивність регіональних Інтернет-медіа порівняно з національними, але при цьому меншу оперативність та гірші можливості для пошуку інформації.

Експерти відзначили, що більший відсоток респондентів задоволені якістю новин в Інтернет, аніж якістю регіональних теленовин та повідомлень у місцевій пресі (див. Таблицю 1): 73% задоволені об’єктивністю місцевих сайтів, 74% - повнотою представленої інформації та 83% - актуальністю висвітлених подій.

Порівняно з 2009 роком, респонденти менше задоволені якістю місцевих традиційних ЗМІ. Зокрема, експерти зафіксували помітне зниження у задоволеності об’єктивністю регіональної преси та телебачення, повнотою та актуальністю висвітлених тем. Варто відзначити, що більше половини респондентів так чи інакше задоволені якістю місцевих новин.

Таблиця 1. Оцінка якості місцевих медіа

 

Об’єктивність

Повнота

Актуальність

2009

2012

2009

2012

2009

2012

Повністю або скоріш задоволені регіональними сайтами

-

73%

-

74%

-

83%

Повністю або скоріш задоволені регіональною пресою

69%

62%

75%

60%

76%

67%

Повністю або скоріш задоволені регіональним ТБ

68%

60%

77%

68%

76%

63%

Інші цікаві факти:

  • Найбільш  популярним джерелом новин залишається телебачення – 87% респондентів дивляться теленовини хоча б раз на місяць. Найбільше дивляться телебачення в обласних центрах, а в менших містах - більше читають. У деяких регіонах споживання преси залишається достатньо високим – у Вінниці 60%, та 50% у Донецьку та Черкасах.
  • Третина користувачів медіа (31%) надають перевагу виключно одному джерелу інформації – або телебаченню, або газетам, або Інтернет, або радіо. Всіма чотирма типами медіа найбільше користуються жителі Київської та Черкаської областей (11%), та Вінниці (9%).
  • Для отримання новин пересічний українець щотижня переглядає 3 телеканали, 2 друковані видання, 2 Інтернет сайти та 2 радіостанції.
  • Респонденти надають перевагу національним медіа: 80% та більше споживачів конкретних типів ЗМІ воліють дивитись або слухати національні ЗМІ. Виключенням є регіональна преса - споживачі читають більше регіональних газет, ніж національних.
  • 48% респондентів вважають, медіа потрібні для подання новин, 25% вбачають, що медіа мають стежити за дотриманням прав громадян.
  • Найбільшою довірою користується новини на телебаченні (55% респондентів), менше - в друкованих медіа (38%) , Інтернет (35%) та на радіо (31%). Показники відповідають ступеню поширення кожного з цих типів медіа.
  • Найбільше громадяни очікують від медіа дотримання стандарту чесності/достовірності (65%).
  • Для 81% респондентів не важливо, кому належать засоби масової інформації. 7% респондентів знають, кому належать національні ЗМІ, які вони споживають, 6% знають медіа власників лише кількох національних медій; при цьому знання регіональних медіа власників є ще меншим.
  • Майже половина (49%) респондентів знають про те, що засоби масової інформації розміщують приховану рекламу, при цьому 27% вміють відрізняти її від звичайних журналістських матеріалів.

Звіт завантажений у форматі PDF презентації. 153 сторінки. Російською мовою. (5 Mb)

 

Використання даних дослідження можливе за умови посилання на проект "У-Медіа" Інтерньюз Нетворк та InMind.

 

П'ятирічний Український медійний проект "У-Медіа" реалізує Американська неурядова організація "Інтерньюз Нетворк" за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Висновки та дані, що містить звіт про дослідження, є виключно відповідальністю Інтерньюз Нетворк та InMind та не обов’язково відображають точку зору USAID та американського уряду.

www.umedia.kiev.ua

 

назад

 

Блог НАМ

Ольга Большакова
Ірина Вуйцик
Ірина Вуйцик